Waarom Sander als hypotheekadviseur bij Geerts werkt
“Als je je energie haalt uit persoonlijke contacten met klanten. En bij een partij wilt werken die écht de klant vooropstelt. Dan moet je hier zijn.”
Sander werkt sinds januari 2021 als hypotheekadviseur bij Geerts. Hij woont in Oosterhout, samen met zijn vrouw Maureen en hun drie kinderen. Wat houdt zijn werk in? Hoe beschrijft hij de werksfeer? Wat vindt hij leuk aan het werken bij Geerts? En wat geeft hij graag mee aan potentiële collega’s?
Hoe ben je bij Geerts terecht gekomen?
Ik heb ruim 25 jaar bij grote banken gewerkt. Daarna heb ik in na reorganisaties nog 3 jaar interim werk gedaan. Toen ben ik opzoek gegaan naar iets anders. Ik wilde in mijn baan dicht bij de klant staan. Geerts kwam vervolgens op mijn pad. In eerste instantie dacht ik: “Is dat het nou wel voor mij? Werken voor een intermediair?”
Ik was namelijk in hart en nieren een bankman. De automatiseringsslag die bij de banken gaande was, ging mij een beetje tegenstaan. Voor de klanten makkelijk bereikbaar zijn en meedenken werd steeds minder. Dat trok mij dan juist weer aan bij een intermediair. Bij Geerts sprak mij het lokale aan, maar ook dat het in mijn leefomgeving was. En dat het een familiebedrijf is, dat ze dicht bij hun klanten staan en de klantloyaliteit hoog is.
Wat houdt jouw functie in?
Ik zorg dat de klanten de best passende financiële oplossing krijgen voor de financiering van hun woning. Daarnaast doen we ook nog financieel advieswerk; levensverzekeringen en lijfrentepolissen. De financiële huishouding van de klant moet bij hun persoonlijke situatie passen. Wat ik in een dag doe is heel veel financiële gegevens van een klant analyseren en op basis daarvan een gedegen voorstel maken. Contacten onderhouden met de banken, verzekeraars en geldverstrekkers. Maar vooral het voeren van adviesgesprekken met de klant.
Wat maakt het werken bij Geerts leuk?
Dat we heel dicht bij de klant staan en we voor hen door het vuur gaan. Dat er een ongedwongen sfeer is en we allemaal de klant tevreden willen stellen. En dat doe je door goed contact met die klant te hebben. Bij Geerts hoeft het namelijk allemaal niet zo procesmatig. Zoals bij veel grote partijen tegenwoordig wel de situatie is, dat is wat Geerts onderscheid.
Hoe zou je de werksfeer bij Geerts omschrijven?
Gemoedelijk, ongedwongen en klantgericht. Maar vooral ook erg gezellig!
Waar haal jij voldoening uit in je werk?
Ik krijg heel veel energie van tevreden klanten en als zij dat ook terugkoppelen. Vooral dan ook de dankbaarheid. Zoals wij werken is beduidend persoonlijker dan bij de grotere organisaties. Tegenwoordig kun je daar bijna geen bewust persoon meer aan de lijn krijgen, als je belt moet je eerst een half uur naar een bandje luisteren. Je merkt dat klanten het erg op prijs stellen dat het bij ons er anders aan toe gaat.
Is er nog iets wat je aan potentiële collega’s mee wilt geven?
Als je blij wordt van tevreden klanten dan ben je van harte welkom! Als je je energie haalt uit persoonlijke contacten met de klanten en bij een partij wilt werken die echt de klant voorop wil stellen, dan moet je hier zijn. Dit zorgt ervoor dat wij een grote groep loyale klanten hebben.